Min Mamma

Min underbara Mamma.. Monica Elisabeth Hejdenberg blir i dag 53 år ( 27 )
En omtänksam Mamma .. bestämd envis, men på ett positivt sett ..
Tror att alla som känner mamma skulle hålla med mig i detta ..
Om min Mamma kan så gör hon allt för att hjälpa personen/personerna som behöver hjälp .. hon är en person man kan prata med om preciiiis allt, hon har oftast svar på det mesta ..
Mamma har ett jävla humör ( SKRATT ) men min mamma .. är en helt otrolig bra, omtänksam, Underbar, rolig, busig Mamma .. Du är Bäst helt enkelt ..

så Kära Mamma .. Grattis på din dag .. Vet att vårat liv är lite upp o ner nu .. men hoppas du har kunnat fira din dag nere i skåne med ett leende på läpparna
Du är en underbar Mamma,Mormor,vän
Och jag älskar dig, så otroligt mycket !!
<3

.....

kom inte på någon bra rubrik i dag .. :(

Elin .. Jag är nervös, rädd, förtvivland inombords .. Hur känner då du dej just nu ?!!! Min älskade systeryster, En helt underbar,RAR,omtänksam person .. Varför i helvete just du ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!????
nu är det bara att vänta, kan inte göra så mycket annat !!


Men DU ska veta syster .. Jag tänker på dig, jag älskar dig, Av heeeela mitt systerhjärta ..

Just nu .. Bara vänta !!





Du vet väl om att du är värdefull
att du är viktig här och nu
att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du
<3




Stöd bröstcancerfonden,
DU, din mamma,din mormor,din syster,din vän, din dotter kan bli drabbad !
Stöd bröstcancern !!!

Vår helg

Ja detta va min och Robins barnfria helg tillsammans, och det va väldigt mysigt !!
Jo visst sakna jag Adam och Alexandra, men hade ju Robin här hos mig, va riktigt riktigt mysigt,
han kom hit vid 17 tiden, gick bort till en kompis senare och ät lite tacos, drack lite gott, gick nerförbi pizzan en sväng,
På lördagen tog jag en rejäl sovmorgon =) det va riktigt skönt, mysigt att vakna tillsammans med någon som Robin :)

Min syster ringde och vi prata i över en timma .. :D utan tårar, men visst tårarna va inte långt borta , Men .. vi klara det utan tårar :D
fick sen lite brådis då det va dags att ¨ka till fårösund för att hälsa på Nina,Christoffer och lilla Miranda =) sötnos!!

Åkte hem,beställde pizza och gick sen in till grannjävlarna Elin och Adde där även Anna och lilla Havanna va =) hade verkligen  jätte trevligt snacka skit om vartannat, mysa med Havanna .. underbart söta unge, så glad och snäll och jollrar =)
I dag har Jag och Robin vart hemma och haft myspys för hela slanten =) Gick sen bort till Therese och snacka lite skit, Han åkte hem vid 19.00 ungefär :( snyft!! men vi har haft en jätte mysig helg tillsammans, Jag har saknat mina barn jätte jätte jätte mycket, Men det kan ibland vara bra att sakna, Men i morgon ska jag hämta dom på dagis kl 15.00 kommer kännas rikigt riktigt skönt att få hem mina små igen =)

I helgen som kommer prata jag och Robin om att jag och barnen ska få träffa Hans barn =) det ska bli roligt .. Har inte gjort det ännu :(

Hoppas det går bra i morgon systeryster då du ska ta mer prov :( o tisdag närmar sig med stormsteg,!!
Overkligt.. meeen vi ska klara detta .. TILLSAMMANS!!!


Snart förhoppningsvis ska jag få börja jobba igen, käna pengar .. :D känns riktigt riktigt bra!!!

Men .. NU ska jag sova ..
nattinatti !!

Saknar Mina barn .. Saknar dej Robin !! Saknar min syster, tänker på dej !!!!! <3

Elin <3

Kan inte sluta tänka på dej .. ElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElinElin
Jaa huvudvärk har jag, Kan man få huvudvärk för att man tänker för mycket, ??!!! blandat med gråt?!!!!!???
Tror det .. verkar som det !! mellanåt kan jag vara jätte glad, skratta skämta, Men sen helt plötsligt blir jag deppig och tårarna rinner, Samtidigt som ja inte riktigt har fattat det, chockad till tusen !!!
Min syster, varför??!!!!!!



I morse gick jag och barnen till musiklekis, Lina och Julius kom förbi och prata lite, Robin följde inte med, Han va kvar hemma och vila upp sig, Jobbigt med en flickvän som jag, Ledsen och dan :/ som håller honom vaken om nätterna .. Förlåt!!
men han är ett helt underbart stöd för mig !! på alla sätt, Han sakna sina barn jätte mycket  igår kväll, men stanna kvar hos mig , UNDERBAR !! I kväll åkte han hem , han saknar sina barn och det förstår jag .. och har sagt till honom att hans barn SKA alltid gå före mig .. För jag förstår om han saknar dom och vill träffa dom !!!
han e helt underbar här med mina barn, hjälper till med dom, utan att man behöver fråga, Och Adam tycker det är helt ok att han gör saker, Adam säger inte " Mamma ska " utan han låter honom lägga på mat på tallriken,bada,klä på, ja ni vet allt som man gör om dagarna :)
Han kommer tillbaka i morgon kväll, Barnen ska sova vid sin pappa, Men han kommer jobba så farmor kommer ha hand om dom, Hon kommer och hämta barnen senast kl 17.00 i morgon !!!

Stefan va här ca 10 minuter ikväll .. :/ vad ville han lixom !!!!!????????hmmmm..
jag har iaf tvättat .. så slipper jag göra sånt i helgen då Robin kommer, Han och Jag en helg tillsammans! Underbart!
I morgon ska vi äta tacos tillsammans med en kompis, på lördag ska vi till Nina , Christoffer och Miranda :) se äta pizza tillsammans på kvällen och ha myspys här hemma, Han och Jag =)

Elin Vet att du läser detta, Fan!!! Älskade syster!!! vad ska jag göra???!!!! va kan jag göra?! kan ja göra nått?!! säg säg säg !! sitter på ön och kan inte göra ett skit, Hjälplös??!!!! Svar: Ja!!!! :(
Lillstrumpa Älskar dej systeryster!!! Hejar på dej !!! kommer nog bli en tuff period framöver, många som blivit helt friska!! Man får leva på hoppet!!



När något sånt här hemskt händer märker man att vännerna finns där, man har faktiskt riktiga vänner, å det är dom som stöttar, kramar, eller bara är !! som får en att glömma det svåra för en stund, Som att skratta, Som min grannjävel  ( ELIN ) hade vart deppig som tusan, gråtit, sen träffa man henne, och skrattar och glömmer det svåra för en stund, Tack för det Elin !!!!!!!!!!!!!!! =)
Ni som skriver om min syster, att ni tänker på henne, Det betyder jätte jätte mycket för mig och heeela min familj !! så TACK !!!!!!

Kan inte vara sant!!!!!

Overkligt, men sant, min syster .. som är den omtänksamaste människan på denna jord, varför just hon?????????!! varför?!!!


Tycker hon haft nog med skit,Men cancer, Bröstcancer!!
min syster har alltid haft en speciel plats i mitt hjärta, hon e inte bara min syster utan min bästa vän!!
Elin är en väldigt stark och envis människa, Hoppas innerligt från ljupet av mitt hjärta att DU klarar detta syster, Jag vill göra nått, Men kan inte göra nått .. sitter här på ö jäveln så jävla hjälplös, vill bara hålla om dej, krama om dej, finnas där för dej .. du förtjänar inte detta .. du är för god för det !!
Jag älskar dej,min systeryster, Min bästa vän, Min tvillingstjäl, hejar på dej, hejar med dej, Kämpar tillsammans med dej !!


Vill tacka mina vänner som finns här, Therese.S som kommer bara jag ringer, ROBIN min underbara pojkvän, som skramlar ihop pengar för att tanka bilen och köra hem till mig .. finner inga ord för hur tacksam jag är över att du kom hit .. Du är den underbaraste killen jag träffat, på alla sätt, inte bara detta, utan för det du gör för mig och barnen, Med barnen,Barnen älskar dej, Adam blir alltid så glad varje gång du kommer ..
du är helt klart underbar! tack för allt du gör!!
Mina grannjävlar, tack för att ni finns, Känns bra att ha er så nära, bara ett dörrknack bort!!
tack alla som stöttar Elin och mig och övriga familj i denna svåra tid vi kommer ha framför oss,



Min kusins fru har startat en rosa bandet insamling ..
Jana Hejdenberg Har startat en Rosa Bandet insamling! Sms:a BESEGRA 1938 till nummer 72988 för att skänka 50 kr. Skriv erat namn efter så presenteras er gåva med namn i min insamling! Skicka vidare till alla era vänner!! Nu ska vi kämpa!!



Till Adam och Alexandra <3

Jag vaknar brevid dig,
stryker håret från din kind,
jag är så glad att du är min.
Du är så vacker när du sover,
du har nåt som ingen annan har,
du är så underbar.

Och jag ser i dina ögon,
att du känner likadant.
Jag vill dela mitt liv med dig,
du skapar värme inom mig,
och vi ska vårda varje dag.
Vi älskar varandra så,
som ingen annan kan förstå,
det är för alltid du och jag.

Det finns inga tvivel,
har aldrig ångrat en sekund,
jag har älskat dig från första stund.
Vill att du ska känna trygghet,
du kan vila här hos mig,
för jag ska aldrig släppa dig.

Och jag ser i dina ögon,
att du känner likadant.
Jag vill dela mitt liv med dig,
du skapar värme inom mig,
och vi ska vårda varje dag.
Vi älskar varandra så,
som ingen annan kan förstå,
det är för alltid du och jag.

Och jag ser i dina ögon,
att du känner likadant.
Jag vill dela mitt liv med dig,
du skapar värme inom mig,
och vi ska vårda varje dag.
Vi älskar varandra så,
som ingen annan kan förstå,
det är för alltid du och jag.
För alltid du och jag.


RSS 2.0